Category Archives: Wedding Traditions

Mysteries of Shittsburgh

OK, so my pal in bloggydom, Bewildered Housewife, tagged me for a meme. I think all I have to do is post about 6 quirks that I have that are personal to me. Um, I’d love to do that and all, but I really should keep this blog about my wedding. So, prepare to look behind the curtain into the 6 as-yet-unknown quirks about my wedding!

But you know, a lot of the non-traditional aspects of my wedding have already been revealed here. There’s not much more to tell, except maybe that I’m effing tired of planning this thing. Srsly. It feels like I’m single-handedly running a little town. If that town were a real place, I’d call it “Shittsburgh.” Not because planning a wedding is really that shitty (um, but it kind of is), but because I love how Sienna Miller famously insulted the city of Pittsburgh by labeling it thusly.

It was such a career-suicide move, but GOD was that some delicious faux pas. Sometimes when the beautiful people fuck up, it’s just dreadful and infuriating (Tom Cruise and every TV appearance he’s done in the last 3 years). But other times, it’s really humanizing. “Shittsburgh” is funny in the way that one of my friends could have said something like that to a PA resident by accident and caught the same case of foot-in-mouth disease. I love it. I’d totally have a beer with Sienna Miller. Anyway, onward:

Continue reading

Advertisements

Monsoon Wedding

I’m kind of obsessed with Indian weddings right now. Pretty much every episode of Whose Wedding is it Anyway? so far this season has been an Indian wedding, which just adds to my fervor over these gorgeous, colorful events. Also, I know I’m really, really behind the times on this one- it came out in 2001 but I saw a fabulous film about Punjabi weddings a few weeks ago. Monsoon Wedding follows a modern Delhi family in the days leading up to a traditional marriage celebration.

If you haven’t seen this one, I highly recommend it. I could talk your ear off about how much I love this movie, but I’ll spare you b/c the film pretty much speaks for itself once you’ve seen it. Video teasers after the jump!

Continue reading

Loves Me Not

That was pirate-speak, did you get it? Hoh-hoh! Have you noticed? The news is very gay lately. I don’t understand how the AFA can even stand it!

First, put on your bullshit goggles, because this is kind of priceless:

Continue reading

Culture Clash Wedding: Korean Customs

   Hey guys, sorry I’ve not posted in a bit, but the wedding planning appointments have been piling up on me like yuppies at a Baskin Robbins free scoop night. And my Alaskan adventurer bridesmaid is in town, so I’m trying to make time to hang before she leaves me to go puke on the tundras and sleep with eskimos and shit.

(Yeah, you thought I was kidding. Look at all these freeloading-ass fools lining up for their complementary frosty treats. You wanna be like these people. You want free foods. You’re gonna crash my wedding for the free foods.)

   So, without futher ado, the conclusion to my epic 3-part series about my random-ass, culturally-confused wedding:

Continue reading

Culture Clash Wedding: Western Customs

Last post we explored the weird world of Cajun wedding customs. Now it’s time to tackle the nuptual rituals we should all be familiar with:

Continue reading

Culture Clash Wedding: Cajun Customs

   Part of the fun of having a Culture Clash wedding is the way everything seems to make sense in the minds of all the people involved, but on paper it looks completely insane.

 

       (Korean Wedding Dolls vs. Western Wedding Dolls)

   Here’s the basic breakdown: Korean American dude marries Creole/Cajun girl in a Western ceremony in a Chinese garden (NOT in Louisiana, that complicates things a bit, too). So, given the location, the wedding is sort of Asian themed with Creole untertones. We chose the place due to it’s central location in the city, because we had one of our 1st dates there, and because there’s already awesome landscaping and pretty pagodas and shit so we don’t have to decorate the location at all. But, my Cajun roots have to be incorporated somehow, and Mr. Panda is not Chinese, so there’s gonna be a whole slew of confusion all around.

   So, lemme break down the basic wedding traditions we plan on following from each culture. In this post, we’ll explore the traditions associated with my Lowcountry roots:

(after the jump!)

Continue reading

Culture Clash Wedding

   So far on this blog, I’ve just been taking the piss at tacky wedding shit. I don’t want to make this too much about my own wedding, because I’m just not that self-indulgent and I realize that the funny tacky shit is a helluva lot more interesting. However, there are some meaty and interesting issues with regards to my own relationship that are actually worth posting about.

(interracial LOLcats are hard to find, so settle for a tabby-calico mating and shut up.

 

   Mr. Panda and I are… Different. I’m a Southern, white, crazy Cajun and he’s a Korean-American Yankee. Neither one of us has a problem with it, obviously, but planning a wedding with so many different cultures and customs involved can be difficult. But, you know, I’m not about to post about this as if Mr. Panda and I are the only mixed couple from different backgrounds to ever get married in the history of the world EVAR, or anything like that. I know the gals over at Buttercup Punch will give me crap if I even tried to take myself too seriously about this topic, being that the two married Buttercups are they themselves in multi-culti marriages. (Which, I hope that they will come over here & post about sometime *hint*, *hint*)

   So yeah, I’ll avoid getting too deep and just tell y’all some stories. Pull up some rug, grab your blankies and your juice boxes, and I’ll get started:

 

Continue reading